Generator drzwi w Podświecie

Drzwi w lochach to nie przelewki - można się napatoczyć na naprawdę wredne, dlatego rozpisałem sobie trochę ogólnych pomysłów do wykorzystania na sesjach Ziemi Nieobiecanej. Tabelka 2k20 z normalnymi (tj. zaciętymi, otwarcie 2 na 6) drzwiami w środku stawki - jeszcze nie testowana, więc zobaczymy co z tego wyjdzie. Pomijam tutaj kwestię pułapek - te można podłączyć do drzwi, jeżeli wygenerujemy je w konkretnym pomieszczeniu. Knock On!

(C) Matt Morrow

2-40
Rodzaj
Opis
2
Pożerające
Potrafią połknąć na śmierć 1-4 osób z odległości 10 stóp, ST vs Breath Weapon. Silni +1.
3
Mobilne
Można je przesuwać wzdłuż i w górę po ścianie uzyskując dostęp do pomieszczeń lochu (na głębokości do 10 stóp).
4-5
Obrotowe
2-7 wahadeł, szerokich na 5-10'; 50% szans, że oszklone, wtedy 10-60% szans na zniszczenie wahadła uderzeniem. 50% szans, że kręcą się w tylko jedną stronę. 50% szans, że atakują gwałtownie przerzucając na drugą stronę.
6-7
Z zagadką
Inteligentne drzwi zabezpieczone zagadką lub rebusem. 50%, że gadające. Jeżeli mają pułapkę, to odpalą w nagrodę za złą odpowiedź.
8-9
Fałszywe
To nie są drzwi, tak tylko wyglądają.
10-11
Teleport
50% szans, że teleport wymaga paliwa alchemicznego, jeżeli tak, to posiada go 0-3 jednostki. Teleport prowadzi do (1-6): 1-3 - do innego miejsca w lochu, 4-5 - do innego lochu, 6 - do innego miejsca (lub świata - szansa 1 na 6).
12-13
Inteligentne
Umieją się same otwierać i zamykać (50% szans, że na klucz), uderzać w PC przy próbie przejścia (ST vs breath weapon albo 1-6 obrażeń). Jeżeli mają pułapkę, to odpalą kiedy chcą, 50% szans, że umieją mówić w konkretnym języku.
14-15
Zamknięte na klucz
Drzwi są zamknięte na klucz, 1/6 szans na znalezienie w każdym przeszukiwanym pomieszczeniu.
16-17
Podwójne wrota
Szerokie na 9-20". 50% szans, że zamknięte na klucz, zablokowane, mocno zablokowane lub zaryglowane (równa szansa dla każdego).
18-19
Mocno zablokowane
Muszą być otwierane przez dwie osoby na raz (2 na 6), lub dwie słabe/małe postaci (na 6 każda).
20-22
Zablokowane
Standardowe drzwi do otwarcia na 2 na 6.
23-24
Zacięte
Zacięte drzwi do otwarcia na 3 na 6 lub 2 na 6 (słabeusze, karzełki).
25-26
Zaryglowane
Trzeba otwierać taranem lub podobnym sposobem. Rękawice ogrzej siły, lub podobny przedmiot, dają szansę 1 na 6 na zwykłe siłowe otwarcie.
27-28
Sam portal
Framuga bez drzwi właściwych.
29-30
Drzwi do windy
Winda jeździ po 2-5 piętrach lochu, jest w losowym położeniu.
31-32
Dodatkowe
Drzwi, a za nimi kolejne drzwi. Każde osobno losowane.
33-34
Magicznie zamknięte
Da się je otworzyć tylko czarami.
35-36
Hipnotyzujące
Drzwi potrafią rzucać charm person (lub gease - 30% szans) w zasięgu 0-30' (dla zera robią to przy próbie otwarcia). Następnie wciągają w pułapkę lub zmuszają do wykonania jakiegoś zadania (50/50%).
37-38
Futurystyczne
Drzwi otwieralne za pomocą kodu lub matematycznej zagadki.
39
Życzeniowe
Inteligentne drzwi, które w przypadku pozytywnego testu reakcji otworzą się do dowolnego miejsca w obrębie 1-4 poziomów lochu.
40
Próżniowe
Wysyłają w kosmiczną próżnię, po otwarciu wsysają 1-4 osoby w odległości 10-30 stóp. ST vs Breath Weapon. Silni +1.

Komentarze

  1. Tyż używam czasami losowego charakteru tego ustrojstwa, ale bez rozpiski mechanicznej rozpiski.

    Drzwi Underworld
    01 przywalają
    02 uderzają
    03 kpią
    04 teleportują
    05 uciekają
    06 chowają się
    07 śpiewają
    08 skrzypią / trzaskają
    09 zadają zagadkę
    10 płaczą
    11 drżą
    12 trują
    13 odpychają
    14 zacinają się
    15 wybuchają
    16 znikają
    17 półprzeźroczyste
    18 oplątują /duszą
    19 doradzają
    20 handlują

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dobre! Mój typ: 20 handlują - np. mają takie okienko jak w sklepie nocnym, serwują zimny browar i magiczne miecze.

      Usuń
    2. Nie raz przy tego typu wyniku zastanawiam się, jak to sensownie wytłumaczyć i czym handlują (zawartością komnaty?) / gdzie uciekają (skoro komnata ślepa? przeciskają się przez drużynę xD). Ogólnie fun ;)

      Usuń
    3. Jarl, genialne, I'm speechless.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Generator plotek, wydarzeń, questów i spotkań w mieście

Ziemia Nieobiecana: generator pseudosłowiańskich imion